Dobroczynna paproć

Jakoś nie mogę się jeszcze rozstać z ozdobami wielkanocnymi, może dlatego, że pogoda nie zachęca do spacerów i podziwiania wiosny w plenerze. Staram się więc mieć ją w domu - króliczki, pisanki, kwiaty, niech rozweselają wnętrza jak najdłużej.


Na talerzu wiosna też rozkwita. Pamiętacie artykuł w DIY HOME o jadalnych kwiatach?  Pomału wprowadzam je do diety - do sałatek i ciasta :) Cieszą oko i podniebienie. A jeśli nie macie pomysłu jak je wprowadzić do diety skorzystajcie z przepisu pani Barbary z http://lovelygarden.pl/category/blog/ogrod-na-talerzu/. Jej bezowy torcik jest niesamowity. Ja poszłam na łatwiznę i na sernik położyłam bitą śmietanę, którą obsypałam kwiatami.


Oprócz kwitnących roślin staram się otaczać zielenią. Ostatnio mi się poszczęściło, bo koleżanka podarował mi paprotkę w szkle.


Niestety paprotka niezbyt dobrze czuje się pod szklaną pokrywką, więc najczęściej stoi otwarta. I to bardzo dobrze, bo nie wiem czy wiecie, ale paprocie neutralizują promieniowanie pochodzące od sprzętu RTV (o tym też pisałam w DIY HOME). Są bardzo zdrowe, tj. mają dobry wpływ na powietrze w mieszkaniu, więc po co  je szczelnie zamykać?  Równie ładnie wyglądają w szkle, ale odkrytym i chyba lepiej się tak czują.
Tak czy inaczej ten prezent zainspirował mnie do stworzenia kolejnej grafiki - malowanego akwarelą liścia paproci. Oprawiłam go wg instrukcji Moniki, autorki blogu za-miastem.blogspot.com




I tak oto, tworząc wiosnę w domu i podziwiając ją zza okna  (jeśli akurat świeciło słońce), minął mi tydzień. A Wam?

Pozdrawiam, 
Edyta

Komentarze

  1. Piekna.paproc,a.takze.piekna.Twoja.grafika,gratulacje,pozdrawiam.cieplo

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie w tym tygodniu dopadło zmęczenie :( a pogoda nie poprawia humoru ale Twoje paprotki i ozdoby jak najbardziej tak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki torcik to jak dzieło sztuki!
    A ten kwiecień to naprawdę przesadził w tym roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Paprotka w tym szkle prezentuje się naprawdę wspaniale. Ale nie miałem pojęcia, że tak dobrze wpływa na nasze samopoczucie. Chyba muszę o tym napomknąć żonie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozpłynęłam się...Tak u Ciebie pięknie...Nawet torcik jest prześliczny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O prosze. Nie wiedziałam ze kwiatki sie je :)swietnw paroc a oprawa genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię paprotki, ten kwiat wkomponuje się w każde wnętrze. Pięknie prezentuje się w tym szklanym słoju, a ciacho z kwiatami wygląda obłędnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik z kwiatami rewelacja! Paprotki piękne, ta żywa i ta na obrazku:) U mnie właśnie po długiej przerwie zakwitły storczyki, miło na nie popatrzeć, kiedy za oknem wciąż pada. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wciąż zachwycasz swoją pracą, nawet paprocie! Pięknie:)Ciasto z kwiatami marzy mi się od lat;/
    Pozdrawiam majowo:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Azar jest piękny!!! I dobrze mu pośród tak pięknych poduszek:)
    Jeż to kolejna piękna praca:) Doskonale rozumiem Twoje parcie do przodu, tak trzymać, to dobra droga:)
    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ze mną i zechcieliście coś napisać.

Popularne posty