niedziela, 14 lutego 2016

Pastelowe szaleństwo, czyli jak pomalować kubki w modne trójkąty. DIY dla każdego

Prace nad nowym numerem DIY HOME idą pełną parą! Będzie to wyjątkowo kolorowy, pastelowy numer. Uchylę Wam rąbka tajemnicy i pokażę malowane kubki, które przygotowałam specjalnie do tego numeru. W roli głównej wystąpiła polska porcelana Kristoff, która, jak się okazuje, wcale nie jest aż taka droga, a przyfabryczny sklep oferuje również bardzo tanie naczynia z niewielkimi skazami, więc można kupić dużą ilość i szaleć z malowaniem :)


Ja poszalałam jak widać z kolorami i trójkątami.




Króciutki kursik jak takie kubki pomalować:



Wystarczy mieć:
- kubki,
- farby do malowania porcelany,
- pędzel gąbkowy i zwykły,
- paletę do malowania,
- taśmę malarską,
- nożyczki.


Krok 1.  Kubek obklejamy taśmą w ten sposób, aby powstały trójkąty w różnym kształcie i wielkości.


Krok 2. Każdy trójkąt wypełniamy innym kolorem farbki. Jeśli nie mamy za dużo kolorów, można je ze sobą mieszać i tworzyć różne odcienie. Po pomalowaniu wszystkich trójkątów zdejmujemy taśmę. Jeśli farba podciekła pod nią i powstały zacieki, można to wszystko zetrzeć ściereczką lub drewnianym patyczkiem (wykałaczką). Jeśli farba zeszła wraz z taśmą, można domalować puste miejsca pędzlem.


Krok 3. Czekamy 24 godziny, aż farba dobrze wyschnie i wypalamy kubki w piekarniku. Wkładamy kubki do jeszcze zimnego piekarnika, który następnie nastawiamy na 160 st. Celsjusza i wypalamy kubki przez 40minut. Wyłączamy piekarnik, czekamy aż kubki wystygną, myjemy. Gotowe.

Między czasie zrobiłam wieszak, aby mieć na czym kubki zaprezentować. Powstał z kawałka deski i drewnianych gałek. Aby nadać mu kuchennego wyglądu przykleiłam ozdobną, drewnianą łychę.







18 komentarzy:

  1. Przepięknie wyglądają te kubeczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. kubeczki prześliczne, bardzo lubię pastele:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też je lubię i coraz odważniej wprowadzam do domu :)

      Usuń
  3. Ach jak ja kocham pastele!!! Śliczne te Twoje kubeczki i wieszaczek też! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze.....Takie wiosenne...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ta deska wymiata!!!!!!!!!!Kubki absolutnie świetne:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudo. Idealnie pasuje do serwetki. Dzieki za kurs. Kiedys juz chyba o tym pisalas i tak się ciągle nosze z zamiarem zrobienia kubków... A właśnie, czy potem można je myc w zmywarce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo chcę ogłosić zabawę blogową - będą do wygrania kubki i farbki, więc może to będzie dobra okazja do pomalowania sobie najpiękniejszego kubka. Tak, można myć w zmywarce (ja moje już myję dwa lata:)

      Usuń
    2. o, to ja się piszę ;-) wtedy to już nie miałabym wyjścia :-P hihihi

      Usuń
  7. Proste i efektowne!Bardzo miłe dla oka i wraz z deską będą stanowić ozdobę kuchni:)Wspaniały komplecik1

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak jaśniutko i pastelowo! Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł :) świetna zmiana - taka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ze mną i zechcieliście coś napisać.