Wiosenny ogród wiejski

 Wiem, długo mnie tutaj nie było, ale to dlatego, że cały mój wolny czas poświęcam teraz na ogród. To on jest o tej porze roku najważniejszy. :) I to w nim najlepiej się czuję. 

Tworzę go na własną modłę. Nie jest to typowe ogrodnictwo. Ci z Was, którzy tu wpadają systematycznie pewnie już wiedzą, że powstał on w sosnowym zagajniku, na totalnym piachu, że nie równałam terenu, nie zmieniałam go na siłę. Wprowadzałam pomału różne rośliny, wykopałam kilka dziur, w których zrobiłam minioczka wodne, aby poprawić suchy klimat.  I tak oto ogród po paru latach zaczyna żyć własnym życiem. 

Są w nim zakątki egzotyczne.

Fragmenty typowo leśne.




Inspirowane wiejskimi ogrodami.



I takie, które zaplanowałam - jak to połączenie świecznicy z firletką.


Oraz takie, które powstały niemal samoistnie, bo wprowadzone do innego fragmentu ogrodu rośliny, wysiały się na innej rabacie. Tak, np. zrobiły margerytki i szczeć, które postanowiły, że potowarzyszą azalii japońskiej. 


Miło spędza się czas w takim miejscu, więc nie gniewajcie się, że nie mam ochoty siedzieć przy komputerze, choć czasem mi brakuje blogosfery, i wówczas, jak dziś wpadam tu. ;)

Serdecznie pozdrawiam i do usłyszenia kiedyś. :)

Edyta


Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba takie swobodne podejście do ogrodu :). U mnie też jak się coś samo wysieje (pewnie z pomocą wiatru lub ptaków), to często zostawiam, niech sobie tam rośnie, widocznie mu tam dobrze :). Czasem są to typowo ogrodowe rośliny, a czasem niby zwykłe chwasty, ale o niepospolitej urodzie. Lubię taką pół-dzicz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja ją lubię, chodzisz sobie po działce i czujesz się trochę jak w ogrodzie, a trochę jak w lesie. A tzw. chwasty, to i ja bardzo cenię. :)

      Usuń
  2. Świetny pomysł na prowadzenie ogrodu totalnie w swoim stylu. Jak widać doskonale to służy Tobie i ogrodowi. Serdecznie gratuluję i liczę na więcej zdjęć z ogrodu bo wygląda magicznie! Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Postaram się częściej publikować, bo zdjęć oczywiście robię setki. ;) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia ogrodu :) w rzeczywistości prezentuje się pewnie jeszcze ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. W rzeczywistości są w nim piękne miejsca i jeszcze nie do końca dopracowane, ale praca w toku. :) Pozdrawiam. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ze mną i zechcieliście coś napisać.

Popularne posty