Jak stworzyć domową galerię?

Piękne plakaty, własne zdjęcia i artystyczna fotografia – wszystko to może ozdobić dom. Wykorzystuję takie dekoracje bardzo często, dlatego już od dawna planuję galerię do naszego domu na wsi.

Remont parteru mamy właściwie za sobą, brakuje nam tylko drzwi wewnętrznych i mebli. Zaraz po wejściu do czystego, świeżego wnętrza miałam ochotę powiesić wcześniej już zgromadzone plakaty. Pisałam o nich TUTAJ. Jednak Sebastian (głos rozsądku w naszym związku 😉) poprosił bym pochopnie nie dziurawiła ścian. Dałam więc sobie chwilkę na przemyślenie całej kompozycji i ewentualne dobranie nowych jej elementów.

Wyszukałam kilka nowych ściennych dekoracji, oprawiłam je w ramki i ustawiłam przy ścianie, na której miały zawisnąć. Tak leżały prawie tydzień, podczas którego mogłam przemyśleć całą kompozycję. Pilnowała ich Sonia. 😉

Wybór plakatów do salonu

Nie jest prosty, łatwo popełnić błąd, zwłaszcza w moim przypadku. Jestem osobą skłonną do robienia wokół siebie bałaganu i często wprowadzam chaos (tzw. misz-masz wnętrzarski, i nie ma to nic wspólnego z ciekawym eklektyzmem 😉). Zdecydowałam się więc na utrzymanie w galerii ładu poprzez wybór delikatnych obrazów, w dwóch tonacjach kolorystycznych – beżu i błękitu. Nie odstają od tej kolorystyki również dębowe ramki.

Galeria ma wprowadzić harmonię do salonu oraz przyjemny, sielski nastrój. Aby uniknąć rozgardiaszu wybrałam obrazy i ramki z jednego sklepu. Wybór nie był łatwy. Nie umiałam sobie wyobrazić jak poszczególne plakaty będą razem wyglądały. Na szczęście wiele sklepów internetowych, np. postersore.pl, ma pokaźne galerie przedstawiające gotowe aranżacje, można je skopiować lub  zainspirować się nimi. Moja córka wpadła na jeszcze jeden pomysł, uważam że bardzo ciekawy, a mianowicie wkleiła do dokumentu programu Paint poszczególne plakaty i w ten sposób stworzyła wirtualną galerię, która pomogła jej w ostatecznym wyborze. Natomiast ja uznałam, że będą do siebie pasowały plakaty o podobnej tematyce. Właściwie, z małymi wyjątkami, przedstawiają one to, co mogę spotkać w okolicy. W ten sposób wprowadzam do wnętrza odrobinę wiejskiego krajobrazu. Najbardziej spodoba mi się zdjęcie konia. Na szczęście i u nas na wsi można jeszcze spotkać te piękne zwierzęta.

Jak stworzyć galerię zdjęć?

Wybór obrazów i ramek to jedno, ale sposób ich powieszenia – to druga sprawa. Układ poszczególnych elementów na ścianie ma ogromny wpływ na końcowy efekt. Planując go również można skorzystać z inspiracji znalezionych w internecie. Warto jednak najpierw obliczyć ile miejsca mają zająć na ścianie. Ja tak zrobiłam, następnie wyznaczyłam tej wielkości miejsce na podłodze i ułożyłam kompozycję.

Układając ją, miałam w głowie kilka zasad, o których w takim wypadku warto pamiętać. Jeśli się wykorzysta przynajmniej jedną z nich, można uniknąć chaosu, którego tak się bałam.

Oto one:

- umieścić ramki w równych rzędach – pionowych lub poziomych;

- stworzyć z nich dowolny geometryczny kształt, np. prostokąt, okrąg, romb itp.;

- zachować między ramkami równe odstępy.

Kiedy uznałam, że wszystko wygląda tak jak to zaplanowałam, przyszedł czas na zawieszenie dekoracji na ścianie. To było chyba najtrudniejsze zadanie. Na szczęście pomagał Sebastian. Mogliśmy zrobić szablon z papieru, na którym zaznaczylibyśmy miejsca mocowań poszczególnych plakatów, jednak nie lubimy prostych rozwiązań. 😉 A tak naprawdę nie miałam tak dużego arkuszu papieru, więc wszystko dokładnie pomierzyliśmy, a następnie przy pomocy poziomicy laserowej i miarki wyznaczaliśmy miejsca na wkręty, a właściwie na gwoździe samoprzylepne, bo bardzo chcieliśmy uniknąć dziur w ścianie.   😊




 Oto efekt końcowy.

Teraz już tylko brakuje kinkietów, no i mebli. Obecnie pod galerią stoi stół.





 Lub stolik.

Tak wygląda nasza galeria w salonie, ale powstaną też inne - w sypialni, przedpokoju i gabinetach. Będę Wam je pokazywać na bieżąco. W Posterstore jest duży wybór plakatów, znalazłam nawet obraz z ptakami - moją ostatnią fascynacją. Wisi w pokoju, w naszym miejskim lokum, by przypominać mi skrzydlatych sąsiadów, których mamy na wsi.

Może też znajdziecie coś dla siebie? Teraz możecie kupić plakaty taniej. Na hasło/kod jabloniee2020  dostaniecie 30% rabat na plakaty, promocja nie dotyczy jednak kategorii Selection. Rabat będzie ważny miesiąc.


Pozdrawiam,

Edyta

Komentarze

  1. Super wpis :) Ja nadal nie mogę zdecydować się na to, jakie plakaty powiesić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że będzie pomocny. A co decyzji w sprawie tematyki plakatów, to można trochę zaszaleć, przecież wybór nie musi być na całe życie. Za jakiś czas e można wymienić :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Muszę przyznać, że ją lubię. :)

      Usuń
  3. Ja już od dawna szykuję się, żeby zrobić taką galerię, ale nadal szukam fajnych motywów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne połączenie roślin w doniczkach i plakatów. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie miałam się decydować na deski, ale nie ukrywam, że jednak bardziej zainteresowały mnie panele winylowe. Można je dostać w wielu pięknych wzorach i idealnie dobrać do domu. Takie panele winylowe gdańsk nadają się też do każdego budynku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja i sama zastanawiam się nad jakimiś ciekawymi propozycjami. Poza tym chętnie jeszcze postawię na inne dodatki we wnętrzach, takie jak Drzwi szklane Warszawa . Długo rozmyślałam nad takimi drzwiami, ale teraz wykonywane są w takiej jakości, więc nie powinno być problemu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ze mną i zechcieliście coś napisać.

Popularne posty