Ceramiczne morskie stworzenia

 Kocham morze, a ponieważ ostatnio bardzo za nim tęsknię, zrobiłam kilka stworzeń żyjących w wielkich wodach. Poustawiałam je w domu i ogrodzie, niech mi przypominają szum fal, zapach słonej wody i wiejący z nad tafli wiatr.

Pierwszy powstał rekin wielorybi.

Ceramika rekin wielorybi

rekin wielorybi figurka

Ceramiczny rekin

W tej samej kolorystyce jest orka.

Ceramiczna orka

Jej kształt wyszedł dobrze, ale muszę popracować jeszcze nad szkliwieniem, ponieważ tak kontrastowe umaszczenie trudno uzyskać na ceramice. Na zimę orka wróci do domu, jednak teraz zdobi oczko wodne.

ceramiczna dekoracja ogrodu

W tym samym oczku zamieszkał jeszcze jeden rekin.

Natomiast do drugiej sadzawki trafił delfin, któremu podczas wypału na biskwit (to pierwszy wypał, przed szkliwieniem) zdarzył się mały wypadek - pękł. 

Dekoracja ogrodowa ceramika

Właściwie powinnam go wyrzucić, ale jakoś tak żal mi się zrobiło, ma taki ładny, uśmiechnięty pyszczek...

ceramiczny delfin

Skleiłam więc go szkliwem i dałam do drugiego wypału. Pierwszy raz w ten sposób ratowałam pracę. Nie wyszło to najlepiej, ale do ogrodu się nadaje. :)


 A może jesteście ciekawi jak wygląda proces tworzenia?

Tu orka na jednym z etapów lepienia. 


Natomiast poniżej jest delfin, po ulepieniu, wysuszeniu w warunkach pokojowych i pomalowaniu angobami.


Mam nadzieję, że tym razem delfin nie pęknie i będę mogła niebawem  Wam pokazać skończoną pracę.

Kiedyś uwiecznię cały proces powstawania ceramicznej dekoracji i postaram się Wam go pokazać. Jesteście ciekawi?

Pozdrawiam,

Edyta


Komentarze

  1. Prześliczne stworzonka, pięknie je wykonałaś :). Najbardziej mi się podoba rekin wielorybi, ale delfinek też jest przeuroczy, rzeczywiście ma bardzo sympatyczne pysio. Ja też bym go zostawiła!
    Bardzo jestem ciekawa procesu twórczego, chętnie obejrzę taką relację.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, bardzo dziękuję. Miło czyta się takie komentarze. Jak tylko uporam się z obowiązkami zawodowymi to przygotuję taką relację. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Piękne dekoracje. Małe dzieła sztuki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne stworzenia. Rekin wielorybi jak żywy tylko mniejszy 😀 uwielbiam właśnie te rekiny. Orka i delfin ten urocze,a procesu powstawania jestem bardzo ciekawa. Ja bym nie miała pojęcia od czego zacząć 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Obiecuję, że przygotuję relację. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Prześliczne stworzenia. Najbardziej podoba mi się orka, ale delfin też jest uroczy, dobrze że go zostawiłaś. Pozdrawiam serdecznie Edytko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Lenko! Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Cudne! Ja także chętnie przeczytałabym o całym procesie tworzenia figurki. Uwielbiam ceramiczne prace! Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję. Postaram się przygotować relację z procesu powstawania rzeźby jak najszybciej. Pozdrawiam, Edyta

      Usuń
  6. Przepiękne ceramiczne prace :D Najbardziej spodobała mi się orka oraz delfin :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachwycające figurki:) Chętnie zobaczę proces powstawania tych cudeniek:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne są te twoje morskie stworzenia.Podziwiam dokładność i precyzję wykonania. Rekin super.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne prace stworzyłaś i wszystkie cieszą oko nawet delfinek. W przyrodzie też nie wszystko jest idealne :).

    Bardzo chętnie bym zobaczyła cały proces tworzenia Twoich prac :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślałam, że taką rybę znalazłaś na plaży!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ze mną i zechcieliście coś napisać.

Popularne posty